Nabízíte k prodeji svou nemovitost už delší dobu bez pozitivní odezvy a realitní makléř vám radí snížit cenu? Dříve, než přikročíte k tomu nejposlednějšímu kroku, zkuste si byt trochu zkrášlit a nafoťte nové snímky, kde bude váš byt či dům vypadat o poznání lépe. S několika malými triky můžete rychle prodat, aniž byste zlevňovali.
Zázrak zvaný home staging
Profesionální příprava a prezentace nemovitosti na prodej je služba, která vznikla v USA v 80. letech, odkud se rychle rozšířila do dalších zemí. Její výhody se projevily v době realitní krize, kdy nabídka silně převyšovala poptávku. V praxi se prokázalo, že správně upravený byt se prodá se snadněji, protože vypadá lákavěji, než byt bez promyšlených úprav.
Co přinese profesionální pomoc
Pokud se rozhodnete využít služby homa stagera, můžete na tom ve výsledku vydělat i desetitisíce korun. Během cca dvohodinové konzultace zjistíte, jak zasáhnout v jednotlivých místnostech, aby vypadaly co nejvíce “sexy”, a to aniž byste museli obíhat obchody a dokupovat dekorace nebo další zařízení.
Někteří profesionálové spolupracují s různými dodavateli a pro zvýšení vaší hodnoty vám zařídí zápůjčku, většinou ale vychází pouze ze stávajícího vybavení nemovitosti.
Můžete to zkusit sami
Jestliže budete vycházet ze základních pravidel prezentace nemovitosti na internetu, dokážete některé změny provést sami. Profesionálové radí například vymalovat pastelovými barvami, všechny místnosti musí být čisté a uklizené. Schovejte všechny osobní věci, fotografie a podobně. Na stůl se hodí mísa s ovocem nebo květiny ve váze, v koupelně naaranžujte čisté ručníky, klidně i svíčku a sklenku s vínem. Zapalte oheň v krbu, rozsviťe lampičky s teplým světlem…
Na fotografiích musí jednotlivé místnosti budit dojem maximální funkčnosti podobně, jako vypadají hotelové pokoje na snímcích v katalogu.
Nepodceňte drobné opravy
Pokud se někde drolí omítka, máte na zdech plíseň nebo se odlepují obklady, je nutné před focením nemovitosti vše dát do pořádku. I když se vám to povede zamaskovat na snímcích, nejpozději při prohlídce si toho zájemce všimne a bude zklamaný. A všechny negativní pocity se pak promítnou do diskuze o ceně.